Vacature begeleid(st)er Bedrijfsadministratie en Belastingzaken Datum: Wednesday 19 May

Stichting Nieuw Nabuurschap zoekt Begeleider Bedrijfsadministratie en Belastingzaken (m/v)

Weet je veel van bedrijfsadministratie en belastingzaken in het bijzonder? Lijkt het je leuk jouw kennis over te dragen aan mensen met een psychische kwetsbaarheid en hen te begeleiden in het dagelijkse werk? Misschien is deze combinatie van financiële dienstverlening en zorg perfect voor jou!

Over Nieuw Nabuurschap

Nieuw Nabuurschap is een stichting die zich inzet voor psychisch kwetsbare mensen. Deze mensen hebben specifieke begeleiding nodig, maar zijn zeker niet arbeidsongeschikt. Wij zorgen dat ze in een prikkelvrije omgeving en met de juiste begeleiding toch aan het werk kunnen. Dit doen we met financiële en administratieve dienstverlening voor andere mensen met een kwetsbaarheid en allerhande bedrijven. We zien onze medewerkers opleven, niet alleen door het hebben van een zingevende arbeidsmatige activiteit, maar ook omdat ze daadwerkelijk een steentje bijdragen en zo volwaardig meedoen.

Meer over de functie

We zoeken iemand die affiniteit heeft met het begeleiden van mensen met een psychiatrische kwetsbaarheid en die thuis is in bedrijfsadministratie van kleine ondernemingen en zzp’ers. Je hoofdtaak is het overbrengen van kennis op en het begeleiden van onze medewerkers bij het uitvoeren van administratief werk. Denk aan de winst- en verliesrekening opstellen, aangifte doen en toeslagen berekenen. Ervaring met coaching is een pre. Dit doe je vooral vanuit de richtlijnen in onze begeleidingsplannen. Het is dan ook belangrijk dat je zelfstandig en tactisch kunt optreden.

Overige taken
Naast de dagelijkse begeleiding van de medewerkers, draag je ook taken aan voor vrijwilligers. Je werkt met hen samen, maar jij bewaakt en beheert het proces rondom bedrijfsadministraties en belastingzaken. Richting de klant communiceer je bovendien tijdig over actuele aanvragen, aangiftes en dat soort zaken. Nieuwe klanten komen in jouw beheer, dus het verrichten van enige informatieve administratie en registratie valt ook onder je takenpakket. De functie valt onder de verantwoordelijkheid van de directeur en met hem heb je dan ook ten minste maandelijks overleg. Bij afwezigheid van andere beroepskrachten, is er de mogelijkheid hen (deels) te vervangen.

Ben je geschikt?

Voor dit werk is het belangrijk dat je je richt op samenwerken en dat je affiniteit hebt met de doelgroep. In onze organisatie staat gelijkwaardigheid centraal. Zowel in omgang met de klant, als de werknemer als andere (vrijwillige) collega’s. Het is prettig als je je goed mondeling en schriftelijk kunt uitdrukken en als je een flexibele houding kunt aannemen.

Verder ben je idealiter:

  • minimaal hbo-geschoold;
  • gewend met geautomatiseerde systemen te werken; en
  • minimaal drie of vier dagen per week beschikbaar

Interesse? Neem contact op met Wim Schuiten via 0628715119 of wimschuiten@belastingtoko.nl